חזרה לעמוד מאמרים

מכונות קפה מקצועיות ואוטומטיות

ההתפתחות המדהימה בעולם מכונות הקפה הייתה לעובדה מוגמרת. זאת, בזכות שילוב בין שני מנועים עיקריים – מצד אחד עלייה במודעות הצרכנים, ומצד שני שיפור מתמיד בטכנולוגיה בתחום (אצל החברות המפתחות, המייצרות והמשווקות). שני האלמנטים הללו מובילים יחד מסע בלתי פוסק לפיתוח מכונת הקפה האולטימטיבית. קרי, מכונת קפה אוטומטית אשר תהיה מושלמת, מתקדמת, מעוצבת, וכמובן מספקת קפה ברמה גבוהה ובסטנדרטים בלתי מתפשרים.

למרות שקשה להניח את האצבע מבחינה כרונולוגית על תחילתה של המהפכה האוטומטית בעולם הקפה, אפשר בהחלט לומר שהקסם פרץ לתודעה בסוף המאה ה-19 ו/או תחילת המאה ה-20. בין השמות הבולטים אשר מתחרים ביניהם על הבכורה בתחום ניתן למנות את הממציאים האיטלקיים לואיג’י בזארה ודיזדריו פאבוני, הפטנט הצרפתי של לורנס משנת 1827, הגרמני גוסטב קסל, ועוד ועוד. כך או כך, במשך למעלה מ-100 שנים, מכונות קפה מקצועיות התפתחו לבלי היכר. כיום, התופעה ממשיכה לצבור תאוצה והדברים באים לידי ביטוי בהופעתן ההולכת וגוברת של מכונות קפה ביתיות ומשרדיות.

מהן מכונות קפה אוטומטיות?

מכונת קפה אוטומטית היא מכונת אספרסו אשר מסוגלת לייצר בקלות וללא מאמץ מצד הצרכן כוסות קפה משובחות בשלל סגנונות. כאשר נכנסים פנימה לתחום, מגלים מיד כי באגף המכונות האוטומטיות ישנה שורה ארוכה של דגמים וסוגים. למשל, מכונת קפה אוטומטית אחת יכולה להתמקד באספרסו בלבד (כאשר החלב המוקצף נמזג בנפרד), ואחרת יכולה להיות עצמאית לחלוטין תוך כדי ייצור כוס קפה מושלמת מא’ ועד ת’.

בנוסף, מכונות קפה אוטומטיות נבדלות זו מזה גם באופן השימוש בחומרי הגלם. בעוד מכונות מסוימות צורכות קפסולות ייעודיות, ישנם דגמים אשר מציעים מכונת קפה מקצועית הפועלת על פולים טריים בלבד. לעיתים, הפולים אף נטחנים באופן ספציפי בכל מזיגה ומזיגה. לכך יש להוסיף התפתחות מרשימה מבחינת תחזוקתן של מכונות קפה בכל הנוגע למנגנונים פנימיים של שטיפה עצמית, פילטרים מיוחדים להתמודדות עם קורוזיה ואבנית, מקציפי חלב Build In ועוד.

מכונות קפה אוטומטיות של יורה, טכנולוגיה שוויצרית בלחיצת כפתור

יורה (Jura) היא חברה שוויצרית אשר מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מכונות קפה מקצועיות לבתים פרטיים ומשרדים. מכונות הקפה של יורה הן תו תקן לאיכות וסגנון בעיקר בזכות איכות גבוהה במיוחד של קפה, עבודה עם פולים טריים בלבד, מערכות שטיפה אוטומטיות, אפליקציות מתוחכמות, ידידותיות למשתמש ועיצוב מרהיב.

היתרון הבולט ביותר של מכונות הקפה של יורה טמון בכך שמדובר באמת במכונה אוטומטית לחלוטין. קרי, הצרכן נהנה מכוס קפה מצוינת בלחיצת כפתור וללא כל התעסקות נוספת. זוהי מכונת קפה אוטומטית פר אקסלנס אשר מסוגלת להפיק מפולים טריים קפה מסוגים שונים (אספרסו, הפוך, לאטה מקיאטו, מקיאטו וכו’).

שימוש בפולים טריים הוא יתרון משמעותי של המכונות האוטומטיות של יורה, בין השאר משום שהצרכן איננו כבול לרכישת קפסולות למכונת קפה. למעשה, בניגוד למרבית המכונות בשוק, אשר מחייבות את הצרכן להשתמש אך ורק בקפסולות ייעודיות (דבר המייקר משמעותית את התחזוקה השוטפת), מכונת קפה אוטומטית של יורה מעניקה ללקוח חופש בחירה בין תערובות של פולים טריים בהתאם לטעם והארומה המועדפים. בנוסף, המכונה מאובזרת עם מטחנה אשר טוחנת את פולי הקפה בכל מזיגה ומזיגה. יורה משווקת אפילו מכונות קפה מקצועיות עם שתי מטחנות המסוגלות לייצר בלנדים בהתאמה אישית.

מכונות הקפה של יורה הן מכונות מעוצבות ברמה גבוהה וכל הדגמים של החברה זוכים תמיד בפרסי העיצוב היוקרתיים והנחשבים ביותר. באשר לתחזוקה הקבועה, כל הדגמים כוללים גם מנגנוני שטיפה עצמאיים אשר מקלים מאד על התפעול והופכים פעולות תחזוקה שגרתיות לפשוטות וידידותיות למשתמש. בזכות העיצוב והטכנולוגיה, ותודות ליתרונות היחסיים הרבים, יורה מובילה את הענף הן מבחינת מכונות קפה למשרד, והן מבחינת מכונות קפה לבית.